Zwroty oraz Reklamacje w AleHity.pl


Zwroty

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.), Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy kupna sprzedaży zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w przeciągu 14 dni od daty otrzymania towaru.

Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Zwroty nie przysługują przedsiębiorcom w przypadku zakupów związanych z działalnością gospodarczą.

Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest do dokonania zwrotu rzeczy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty, w której odstąpił od umowy. Okres odstąpienia upływa 14 dni od dnia, w którym Kupujący lub wskazana przez niego osoba trzecia, niebędąca kurierem, weszli w fizyczne posiadanie towaru.

Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po terminie 14 dni od wydania mu towaru nie wywołuje skutków prawnych

W przypadku skorzystania z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Kupujący powinien poinformować o tym Sprzedającego, składając oświadczenie o odstąpieniu w formie elektronicznej za pośrednictwem formularza online

Oświadczenie w formie papierowej musi być dołączone do paczki zwrotnej celem identyfikacji zwrotu. Zaleca się wydrukowanie i wypełnienie naszego wzoru oświadczenia. Można też sporządzić oświadczenie własnoręcznie. W załączonym formularzu powinny znajdować się dane kupującego (imię nazwisko, adres, telefon, email), data dokonania zakupu, numer faktury lub zamówienia, nazwy oraz ilości zwracanych produktów, numer konta bankowego do zwrotu, podpis.

Przed odesłaniem do nas produktu upewnij się, że na potwierdzeniu zamówienia lub na fakturze (otrzymanej e-mailem w momencie składania zamówienia) sprawdziłeś, czy zakupiłeś produkt w naszym sklepie internetowym i czy sprawdziłeś listę produktów, których nie można zwrócić. W przypadku wysłania produktu, który nie jest nasz lub nie jest możliwy jego zwrot, nie ponosimy odpowiedzialności za Twój błąd i nie zwrócimy go lub obciążymy Cię kosztami przesyłki zwrotnej.

UWAGA. W przypadku zwrotu towaru po upływie 14-dniowego okresu wypowiedzenia lub towaru, lub który nie został zakupiony w naszym sklepie, zwrócimy taki towar tylko po uiszczeniu opłaty w wysokości 40 zł, która stanowi koszt rozpatrzenia nieuzasadnionej reklamacji, w przeciwnym razie produkt zostanie zniszczony. Nieodebrany towar zostanie zniszczony po 2 miesiącach.

Kupujący ma obowiązek należycie zabezpieczyć odsyłany towar tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu w transporcie (bezpośredni koszt zwrotu rzeczy – zgodnie z art. 34 ust. 2 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 683). Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.

Jeżeli dostarczony towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki, lub do obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego.

Produkt należy odesłać razem z wypełnionym oświadczeniem zwrotu na adres:
Ecom System P. S. A.
ul. Adama Mickiewicza 29, 40-085 Katowice
Koszt zwrotu towaru do Sprzedającego ponosi Kupujący.

Zalecamy wysyłkę towaru paczką / listem poleconym z potwierdzeniem doręczenia. W przypadku zagubienia przesyłki, nadal będziemy mogli rozpatrywać Twoją reklamację na podstawie potwierdzenia pocztowego. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem.

Zwrot pieniędzy dokonywany jest na konto bankowe klienta podane w formularzu zwrotu. Środki zostaną przekazane Kupującemu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania produktu z powrotem.

Sprzedawca oświadcza, że prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do umów ujętych w art. 38 ustawy z 30.5.2014 r. – o prawach konsumenta.

Zwrot może nie zostać przyjęty w przypadkach gdy:

  • Otrzymamy przesyłkę pocztową a nie otrzymaliśmy zgłoszenia zwrotu/reklamacji
  • W paczce nie będzie oświadczenia zwrotu/reklamacji
  • Nie zostanie dotrzymany termin 14 dni na zwrot
  • Produkt nie został zakupiony w naszym sklepie
  • Oświadczenie w paczce nie będzie zawierać wymaganych danych do lub dane bedą błędne (np. brak numeru konta, brak nr faktury, zamówienia, brak danych osobowych).

Zawierając umowę Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta potwierdza, iż zapoznał się z treścią niniejszego regulaminu, w tym potwierdza, iż został zawiadomiony o prawie odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty wydania mu towaru.

Reklamacje

Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu niezgodności Produktu z Umową są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami Regulaminu.

Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć produkt bez wad.

W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy lub w przypadku skierowania reklamacji do Sprzedającego, Kupujący powinien przesłać informacje o tym fakcie

  • pisemnie na adres: Ecom System P. S. A. ul. Adama Mickiewicza 29, 40-085 Katowice.
  • lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@AleHity.pl

W zgłoszeniu zaleca się wskazać wadę, jaką zdaniem Klienta towar posiada, oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności towaru z umową zgodnie z art. 560 i nast. Kodeksu cywilnego oraz podanie danych kontaktowych. Powyższe wymogi mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność reklamacji.

Sprzedawca w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.

W przypadku sprzedaży towaru w obrocie między przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 k.c. strony wyłączają odpowiedzialność sprzedającego z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy, w szczególności ustalają, iż nie ponosi on żadnej odpowiedzialności także za wady ukryte przedmiotu sprzedaży.

Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

  • http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
  • http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
  • http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php

Klient będący Konsumentem posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie) następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji handlowej. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1356).

Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.), z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.